Hotjar: A felhasználói élmények javítását segítő szoftver

Vágjunk is egyből a közepébe, első lépésként a telepítését fogom bemutatni, majd utána az egyes eszközöket.

Telepítés

Az eszköz telepítése nagyon egyszerű, ugyanis miután regisztráltunk a weboldalukon utána egyből egy javascript kódot kapunk, amit a weboldalon a HTML head részébe kell elhelyezni. Egy bizonyos darabszámig a használata INGYENES. Ha nincs olyan nagyon sok látogatónk, akkor akár huzamosabb ideig is tudjuk használni a szoftvert, csak folyamatosan törölgetni kell a bejövő eredményeket. Ha komolyan akarjuk használni akkor érdemes előfizetni a business csomagukra.

Eszközök

Heatmaps

Egyik leghasznosabb eszköz talán a heatmaps magyarul hőtérkép. Ennek az eszköznek a segítségével azt tudhatjuk meg, hogy a weboldalon melyik szekciókra kattintanak az emberek legtöbbször. Méri a kattintás darabszámát, és a pontos helyzetét, ezen kívül az egér mozgását és az oldalon való görgetést. Egy színskála segítségével pedig láthatjuk, hogy a vörös szín jelöli nekünk a legtöbb kattintást, egér mozgást és a megnézett tartalmat míg a kék a legkevesebbet. Érdemes elgondolkozni azon, hogyha van egy olyan szekció az oldalon, ahol egyetlen kattintás sem volt, akkor azt a részt újra kell gondolni. Az eszköz előnye még, hogy táblagép és mobiltelefonon is rögzíti a tevékenységeket.

 

Recordings

A leghasznosabb eszköznek tartom a felvétel készítőt, ugyanis a valós látogatói tevékenységet rögzíti. Minden látogató tevékenysége visszajátszható onnantól kezdve, hogy megnyitotta a weboldalt és addig amíg bezárja azt. Ezt főleg a használhatóság problémainak az azonosítása végett hozták létre. Itt is rögzítve van az egér mozgása, a kattintás vagy koppintás (tableten és telefonon) és szintén rögzítve van a görgetés is.

 

Conversion Funnels

A értékesítési tölcsérnek a segítségével a weboldalon elakadó látogatókat tudjuk kiszűrni. Előre beállítjuk, hogy a főoldal után például a szolgáltatásokra kattint valaki, majd onnan átmegy a megrendelésre, és a végén pedig a megrendelést megköszönő oldalon köt ki. Hogyha ez teljesül, akkor boldogok vagyunk ugyanis elérte a felhasználó az általunk kijelölt célt. Ha valahol a felhasználó megszakítja ezt az útvonalat, akkor ezt tudjuk később kezelni, ugyanis látszódni fog, hogy melyik lépés után lépett ki a látogató.

 

Forms

Űrlapelemzővel a kitöltési arányt és az egyes mezők kitöltésének a darabszámát tudjuk mérni. Megmutatja nekünk az eszköz, hogy hányan töltötték ki az adott mezőn és mennyi ideig időznek a bizonyos mezőkkel. Segít azt felmérni, hogy egy regisztrációs űrlapon mi az, amit nem teljesen értenek meg az emberek, és mi az, amire nem akarnak annyira válaszolni.

 

Incoming

A bejövő visszajelzés eszközzel a weboldal egy bizonyos szekciójához tudnak megjegyzést írni a felhasználók. Például, hogy egy diagram vagy ábra annyira jól vagy rosszul átadja a lényeget.

 

Feedback polls

Ennek az eszköznek a segítségével a látogatók visszajelzését tudjuk összegyűjteni. Szerencsére magyarul is elérhető a feedback eszköz.

 

Survey

A felmérés eszközzel milyen meglepő felméréseket tudunk készíteni. Többfajta kérdést és választ tudunk összeállítani az oldalra látogatóknak. Kifaggathatjuk őket akár a szolgáltatásainkról vagy termékünkről.

 

Recruiters

Többféle dologra használhatjuk fel ezt az eszközt, akár tesztelőket kereshetünk a weboldalhoz, akár állásajánlatot rakhatunk ki, vagy segítőket is felvehetünk ennek a segítségével.

 

Összegzés

Aki rendelkezik weboldallal és még nem használt ilyen szoftvert annak mindenképpen javaslom, hogy próbálja ki, mert nagy eredményeket lehet vele elérni rövid idő alatt. Ahogyan a cikk elején is leírtam nekem is sok mindenben segített ez az eszköz, már nem egyszer variáltam át egy szekciót a weboldalon.

Az alábbi hivatkozáson lehet elérni a weboldalt (ez egy referal-os link): https://www.hotjar.com

 

  • Megosztás:
Küldj üzenetet nekünk